Advertentie van i
"Advertentie van" is content gemaakt in opdracht van en betaald door een adverteerder, geproduceerd door de commerciele afdeling van de Persgroep.

De journalisten van de Persgroep zijn hier niet bij betrokken.
Advertentie van

Veel Nederlanders nog onbekend met slimme verzekering online aankopen

Voor Nederlandse consumenten is ‘gemak’ de belangrijkste factor bij het selecteren van een online betaalmethode. Ook de factor ‘veiligheid’ scoort hoog, blijkt uit nieuw onderzoek van Mastercard. Opmerkelijk genoeg zijn veel Nederlanders niet bekend met de slimme verzekering voor online aankopen.  

 


De onderzoekers ondervroegen in totaal ruim duizend Nederlanders naar hun verzeker- en betaalgewoontes. Gevraagd naar de redenen om zich te verzekeren, stelt ruim 80 procent van de ondervraagden dat verzekeren hen een veilig en gerust gevoel geeft. Voor ongeveer hetzelfde deel van de Nederlanders is verzekeren dan ook iets dat er ‘gewoon bij hoort’. 


Als het aankomt op verzekeren heeft Nederland dan ook een lange traditie. De VOC verzekerde zijn scheepsladingen, en Nederlandse boeren dekten zich al eeuwen geleden in tegen een slechte oogst. Tegenwoordig geeft de Nederlander gemiddeld 4,2 procent van zijn inkomen uit aan verzekeringen. Meest populaire keuzes zijn de inboedelverzekering (85,9%), aansprakelijkheidsverzekering (85,3%) en de aanvullende ziektekostenverzekering (70,9%), blijkt uit het Mastercard-onderzoek. 

Nederlanders sluiten ook graag allerlei extra verzekeringen af voor specifieke risico’s.


@totalactive
@arts118
1 HOUR AGO
Easy to change and easy to create new elements with color.


Specifieke risico’s
Nederlanders sluiten ook graag allerlei extra verzekeringen af voor specifieke risico’s. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor het doen van online aankopen. Uit eerder onderzoek door Mastercard bleek al dat één op de vier van alle ondervraagde Nederlandse internetshoppers ervaring heeft met reeds betaalde bestellingen die nooit werden afgeleverd. Veel consumenten zijn daarom geïnteresseerd in afdekken van het risico dat online bestellingen niet of beschadigd aankomen.

Des te opmerkelijker dat veel van die Nederlandse consumenten niet weten hoe makkelijk ze dat kunnen regelen: door hun online bestelling simpelweg te betalen met hun Mastercard. Online aankopen met deze creditcard zijn namelijk 180 dagen verzekerd. Wordt een bestelling niet of beschadigd afgeleverd, dan draait de creditcardhouder dus niet zelf op voor de schade. 


Veilig gevoel 
Hierbij hoort ook de zogenaamde aflevergarantie. Komt het bestelde product niet aan, dan draait Mastercard de betaling simpelweg terug. Het betaalde bedrag wordt dan dus direct weer op je rekening bijgeschreven. Daarbij komt nog dat alle met de creditcard aangeschafte producten ook ná de levering nog 180 dagen verzekerd zijn tegen diefstal, beschadiging of verlies.

Dat geldt dus voor zowel aankopen in binnen- en buitenlandse webshops én winkels. Bijzonder nuttig, ook al omdat slechts één op de vijf Nederlanders er in het eerste halfjaar aan denkt al die mooie nieuwe spullen te verzekeren, blijkt uit eerder onderzoek door Mastercard. Ook om die reden geeft online kopen met creditcard dus een aangenaam gerust gevoel.

 

De journalisten van de Persgroep zijn niet betrokken en niet verantwoordelijk voor de inhoud van deze tekst.

Advertisement